انسان ها و اتومبیل ها

انسان ها و اتومبیل ها

انسان ها و اتومبیل ها کانون عکس اصفهان

گزارش برنامه عکاسی با موبایل

حسین نوری/گروه خبرو گزارش کانون عکس اصفهان

پیش از هر چیز باید به تفکر متفاوتی که نسبت به مکان عکاسی امروز داشته ام اقرار کنم و البته  تغییر نوع دیدگاهم تنها در کسری از ثانیه در  زمان مواجه شدن با جمعیت.

به جز بخش آغازین برنامه که جمع شدن بچه ها در مکانی نزدیک تر و بعد حرکت به سمت منطقه صنعتی امیرکبیر بود این برنامه را از ورودی خیابانی که به  جمعه بازار اتومبیل ختم می شد از سر گرفتم.

به ورودی اصلی بخش بازار رسیدیم. به خاطر تاخیر من و دوستم عکس دسته جمعی گرفته شده بود و بچه ها برنامه عکاسی را شروع کرده بودند. من  درون این شلوغی و همهمه با کمی تاخیر آن ها را یافتم. از قسمت ماشین های سمند و پژو شروع کرده بودند. افتاب نسبتا شدید بود و چند ابر خطی شکل در آسمان پیدا بود. ادم ها هر کدام با صحبت و یا نگاهشان خریدار یا فروشنده حرفه ای به نظر می آمدند. شلوغ ترین بخش بازار همین جا و قسمت پراید بود. ابراهیم عرب بیگی را ملاقات کرده بودیم و حالا به عنوان مسئول و مدرس جلسه قرار جمع شدن بچه ها را راس ساعت ۱۰:۵۰ در قسمت ورودی گذاشت و اعضا به صورت گروهی شروع به عکاسی کردند . به خاطر نوع دوربین انتخاب شده همه ما تقریبا می توانستیم عکاسی بی هوا انجام بدهیم . سیل جمعیت لا به لای ماشین ها و پیاده رو ها و همین طور در قسمت فروش خوراکی ها دیده می شد . بچه ها هر کدام مشغول عکاسی با نگاه شخصی خوشان شدند. بر خلاف سال های پیش بازار اتومبیل بر اساس نوع ماشین به سه دسته اصلی تقسیم

می شد. پژو و سمند در یک سمت،وانت ها در سمت دیگر و پراید ها همگی در یک جا قرار داشتند.و پس از نظاره کردن این   بازار بزرگ زمان و مکان گردهم آمدن رسیده بود. به همراه بچه ها پس از عکس دسته جمعی به قسمت پلاک زنی رفتیم که به خاطر نداشتن پتانسیل درست برای عکاسی قرار بر این شد برنامه در همان جا خاتمه پیدا کند.