نشست تخصصی هنر معاصر با حضور استاد مرتضی نعمت اللهی

نشست تخصصی هنر معاصر با حضور استاد مرتضی نعمت اللهی

نشست تخصصی هنر معاصر با حضور استاد مرتضی نعمت اللهی کانون عکس اصفهان

استاد «مرتضی نعمت اللهی» به کانون عکس انجمن سینمای جوانان می‌آید
گروه خبر کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان:در سلسله نشست‌های دعوت از اساتید و هنرمندان کشور؛استاد «مرتضی نعمت اللهی» به کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان می آید.نعمت اللهی متولد ۱۳۲۴ اصفهان و فارغ‌التحصیل مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد زیباشناسی از دانشگاه سوربن پاریس است.این هنرمند عضو خانه هنرمندان پاریس است و در طی ۵۰ سال گذشته نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و در دانشکده‌های هنر هم سال‌ها سابقه تدریس دارد.مجسمه‌های «طیران»،«نیما»،«فردوسی»،«صبا»،«استاد علی‌اکبر»،«رضا عباسی»….از آثار این هنرمند ؛ مهم‌ترین ، ماندگارترین و تأثیرگذارترین مجسمه‌های شهری ایران محسوب می‌شود.ریتم در هنر ،فرم،….چه در آثار مجسمه و چه در طراحی‌ها و نقاشی‌ها او را از سایر هم‌عصرانش متمایز می‌کند.
استاد در پاسخ به این سؤال خبرنگار کانون عکس که تخیل در هنر را چگونه معنا می‌کنید؟این‌گونه پاسخ می‌دهد:«می‌دانید تخیل گاهی وقت‌ها آن‌قدر پرواز می‌کند و به‌جایی می‌رسد که دیگر ابزار کارش و ابزار ملموسش جوابگویش نیست .درواقع، کلمه و تصویر ابزار است. خیال درگیر با ابزار و بیان دیگری می‌شود. گاهی وقت‌ها ذهن دچار چالش و تجربه کردن می‌شود حالا در ایران ، الآن حضور ذهن ندارم کسانی را پیدا کنم و نام ببرم ولی در دنیا متداول است. شاعری خودش را درگیر می‌کند با دنیای نقاشی یا مجسمه‌سازی شاید هیچ‌وقت نقاش نشود شاید هیچ‌وقت مجسمه‌ساز نشود یا بشود و کارهای موفقی بکند ولی به هر جهت این نیاز را دارد و با این عمل به چیزهایی دست پیدا می‌کند که باز دوباره غنا می‌بخشد به شعر و کارش.»

این نشست با حضور استاد مرتضی نعمت الهی و به همراه پخش مستند «عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه امده بود» ساخته «مجتبی اسپنانی»
چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ در  نگارستان امام خمینی واقع در میدان فیضبرگزار می شود.
ثبت نام و رعایت حجاب اسلامی الزامی است .
برای ثبت نام عدد ۱ را به ۰۹۱۳۵۴۶۷۶۴۶ارسال نمایید.