سن‌خوزه در ایران

سن‌خوزه در ایران

سن‌خوزه در ایران کانون عکس اصفهان

نمایشگاه بین‌المللی عکس دانشجویان دانشگاه سن‌خوزه‌ی کالیفرنیا از روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۵ با حمایت رئیس دانشگاه الزهرا و دفتر بین‌الملل در دانشگاه الزهرا گشایش یافت.
در این نمایشگاه که برگزیده طرح پژوهشی وزارت علوم در سال ۱۳۹۳ و همکاری مشترک کاربردی دو دانشگاه الزهرا و دانشگاه سن خوزه به‌شمار می‌رود، ۳۰ اثر در ابعاد ۵۰×۷۰ از ۱۳ عکاس با موضوعات سلف پرتره و منظره شهری به نمایش گذاشته شده است. همچنین در این میان مجموعه‌ای از عکس‌های رابین لسر، استاد راهنمای دانشجویان امریکایی نیز به چشم می‌خورد.
این همکاری مشترک که از سال ۹۳ آغاز شد، با فعالیت و همکاری فرشته دیانت، نماینده‌ی گروه گرافیک و دانشکده‌ی هنر دانشگاه الزهرا و نسیم نیکخواه (ایرانی مقیم در کالیفرنیا)، نماینده‌ی دانشکده‌ی هنر و انسان‌شناسی دانشگاه سن خوزه صورت گرفته‌است. سه موضوع منظره شهری، محله‌ی من و سلف پرتره نیز به منظور ترغیب دانشجوها و فعالیت و همکاری بیشتر بین دو دانشکده صورت گرفت. این مجموعه‌ها به منظور رابطه‌ی دانشجوبان با محیط شهری که در آن زندگی می‌کنند و همچنین آشنا کردن و پیوند بیشتر دانشجویان دیگر با شهر و محله‌شان بود که در عمق آن می‌توان با نشانه‌های فرهنگی، محل زندگی و آداب شهری هر یک آشنا شد.
در هر یک از پروژه‌های یاد شده، ۵ دانشجو از دانشگاه الزهرا و ۵ دانشجو از دانشگاه سن خوزه انتخاب شده بودند. شایان ذکر است در پایان از عکس‌های انتخابی دانشجویان دانشگاه الزهرا نمایشگاه عکسی به مدت دو ماه از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۳ تا ۲۰ اردیبهشت ۹۴در کتابخانه‌ی مارتین لوترکینگ دانشگاه سن خوزه برپا شد. در این نمایشگاه، مجموعه‌ای از عکس‌های استاد راهنمای این پروژه، فرشته دیانت نیز به نمایش درآمد.
بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری مصلی‌نژاد دانشگاه الزهرا به نشانی تهران، خیابان ونک، ده ونک ادامه دارد.