نشست تخصصی هنر معاصر با حضور آیدین آغداشلو

نشست تخصصی هنر معاصر با حضور آیدین آغداشلو

نشست تخصصی هنر معاصر با حضور آیدین آغداشلو کانون عکس اصفهان

آیدین آغداشلو دعوت کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان را پذیرفت

گروه خبر کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان:

در سلسله نشست‌های دعوت از اساتید و هنرمندان کشور؛ استاد « آیدین آغداشلو» یکی از تاثیرگدارترین هنرمندان حال حاضر کشور در تاریخ ۱۳ اردیبهشت جهت برگزاری یک کارگاه در خصوص هنر معاصر به کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان می‌آید.
آیدین آغداشلو متولد ۱۳۱۹ ؛ نقاش، گرافیست، نویسنده، و از هنرمندان شناخته‌شده هنر نوگرا و معاصر است. آثار هنری او به خاطر نمایش اندیشه مرگ و فنای تدریجی و نیز بازآفرینی کارهای مطرح کلاسیک در قالبی نوگرا و سورئال شناخته‌شده‌اند. دو مجموعه خاطرات انهدام و سال‌های آتش و برف وی ازجمله مهم‌ترین مجموعه‌های هنر نوگرا در ایران به شمار می‌روند.آغداشلو کار طراحی، گرافیک، و نقاشی را از نوجوانی آغاز کرد و در همان جوانی تصویرگر کتاب‌های درسی ایران، مجلات، و مؤسسه‌های خصوصی شد. این استاد مدتی مدیریت امور فرهنگی و هنری کشور را بر عهده داشت و به گردآوری هنرهای ایران و جهان در این دفتر کمک کرد. این هنرمند همچنین از دست‌اندرکاران راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر تهران و موزه رضا عباسی بود که سرپرستی دومی را نیز مدتی در دست داشت. پس از انقلاب اسلامی، آغداشلو ازجمله نامدارترین استادان نقاشی برای نسل سوم نقاشان نوگرای ایرانی به شمار می‌رود.
آغداشلو تاکنون تنها دو بار در ایران نمایشگاه فردی برگزار کرده است، که نخستین آن در سال ۱۳۵۴ در انجمن ایران و آمریکا در تهران بود و دومین بار در آبان ۱۳۹۳ در گالری اثر. غیر از شمار بسیاری نقاشی‌های نوگرا، از این منتقد و استاد صدها نوشته شامل نقد هنری و سینمایی، پژوهش‌های تاریخ هنر، و سفرنامه باقی‌مانده است.

کانون عکس انجمن سینمای جوانان اصفهان برگزار می کند
نشست تخصصى هنر معاصر
با حضور “آیدین آغداشلو”
به همراه جشن امضاء آثار

زمان: چهارشنبه ١٣ اردیبهشت ماه ١٣٩۶
مکان: خیابان باغ گلدسته، سالن کتابخانه مرکزى اصفهان
ساعت: ١۵ تا ١٨

ثبت نام و رعایت شئونات اسلامى الزامى است.
برای ثبت نام عدد ١ را به شماره ٠٩١٣٢٣٩١٨٢٠ ارسال نمایید .